But in time we all forgot and we all grew

Jag är en sån människa som när jag hittar ett nytt band att lyssna på så nötar jag det bandet ett bra tag, sedan tenderar jag att "glömma bort" det bandet ett litet tag (eg. jag lyssnar på annat, helt enkelt). Oftast hittar jag dock rätt snabbt tillbaka till bandet, och detta har gjort att jag vid det här laget har en hel del favoritband. Ett av dem är The Academy Is..., ett alternativt rockband från Illinois. Fick för mig att lyssna på lite TAI... på spotify nu på kvällen, och tro att jag blev glad när jag insåg att de har ett nytt album ute! :D Wohoo! Just nu har jag kommit fem låtar in, och jag känner verkligen att detta kommer bli ett album som jag lär nöta ett bra tag. Det nya albumet heter "Fast Times At Barrington High", och är hittills helt underbart. Kolla in det! Även TAI..s tidigare album "Santi" (2007) och "Almost Here" (2005) är helt underbara. William Beckett (även kallad Bill eller Becks), sångaren i The Academy Is... medverkar även tillsammans med Maja från The Sounds, Gabe Saporta från Cobra Starship och Travis McCoy från Gym Class Heroes på soundtracket till Snakes On A Plane, "Bring it (snakes on a plane)". Han har en helt underbar röst!

På request av Skea ska jag förklara vad Spotify är, eller så bra jag kan i alla fall. Spotify är namnet på en musik-streaming-tjänst som tillåter en söka på artister eller låtar, som man sedan kan lyssna på via programmet, utan mellanrum mellan låtarna. För att få tillgång till Spotify måste man aningen få en inbjudan (då man får tillgång till gratisversionen, som spelar små reklamsnuttar var tjugonde låt, tror jag det är) eller så kan man köpa ett "abonnemang" för 99 kr i månaden, och då får man använda programmet utan att det är någon reklam som tillkommer alls. Ett otroligt bra program är det i alla fall, som faller under klassen freeware, och väldigt praktiskt om man, som jag, har två eller fler datorer som kanske inte har så mycket minne, men som man ändå vill spela musik på. Plus att det är ett bra sätt att lyssna på musik som man kanske inte nödvändigtvis vill köpa utan att behöva ladda ner det. :) Gå in på Spotifys hemsida och skriv upp er på listan för inbjudningar, vet jag!



Jag visste att Crille skulle rätta mig på ett sätt eller annat. :P Men ja, jag sa att jag skulle göra så bra jag kunde, och det gjorde jag, med tanke på att det var mitt i natten när jag skrev det. >.< Plus att jag inte har koll på alla termer och grejer. jag tror nog att jag skulle behöva rätta Crille om han försökte förklara cheerleading ockå, så... ;)

Kommentarer
Postat av: C

Förtydligande: Spotify har en ny form av streamingteknink som gör att all buffring i princip elimineras. Det är bra för alla med lite LAGRINGSUTRYMME på sin hårddisk, men även de lata som inte ids hänga med och pirata all ny musik då mycket kommer med där direkt. Det finns dessutom en jädra massa musik man aldrig hört talas om samt att man kan dela spellistor mellan varandra etc. etc. etc.

2008-12-28 @ 13:14:20
URL: http://hedgren.blogg.se/
Postat av: C

Förtydligande: Du kommer aldrig behöva rätta Crille ang. cheerleading eftersom sådana infantila aktiviterer intresserar inte honom, så länge inte brudarna är extremt snygga som i de där filmerna. Och då är det inte de tekniska termerna han är intresserad av.

2008-12-29 @ 01:03:54
URL: http://hedgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0