Dammit :(

Varför ska det alltid bli såhär?

Hade egentligen tänkt fara till Sandra (från klassen) på fest idag, men självklart blev det inget av det. När jag kom hem från första croupier-träningen hade jag svinont i huvudet, så jag gick och la mig ett litet tag i hopp om att det skulle gå över, men icke. Till råga på det fick jag världens magknip, som sedan gick över i den molnande värken som bara är en sak; mensvärk. Jag var så på att vara social tidigare idag, men när jag har ont någonstans försvinner all min pepp helt, och jag känner bara att jag verkligen inte orkar. Dammit. Dessutom blir jag bara tråkig och lättirriterad när jag har ont, så jag hade inte precis varit något tillskott på festen heller.

Croupier-träningen gick i alla fall bra. Vi gick igenom vad allt på bordet heter, fick lära oss blanda en kortlek som man egentligen ska blanda en kortlek, och så fick vi testa dela varsin giv. Imorgon ska vi skära marker och fortsätta med givar och räkning. Dagens hemläxa har varit att träna på att blanda och att räkna. Blandningen börjar gå ganska bra nu, så länge jag inte tar så stora högar, för då har jag en tendens till att börja böja korten. :/ Räkningen funkar också.

Jag såg dokumentären om Britney Spears som gick på fyran idag, och jag måste säga att jag fick tillbaka min forna respekt för henne. Jag kanske inte direkt ÄLSKAR hennes musik längre (även om det fanns en period i mitt liv där jag inte lyssnade på annat), men hon är lite som resten av artisterna från 90-talet, de är en del av min barndom, och jag vill inte att det bara ska gå utför för dem, eftersom jag känner det lite som att jag tappar lite av mig själv då också. Filmen var rätt intressant att se  i alla fall, och jag förstår henne lite bättre. Nån mer som såg den?

Umm... hursom, nu ska jag borsta tänderna, lägga mig i sängen och läsa lite mer Sagan om Belgarion. :)

TTYL

Kommentarer
Postat av: Sandra i klassen :P

Jo vi saknade dig :P Men det var inte så faliget mycket folk vi tog det bara lugnt.. Ringde till polisen och talade om att de borde ha sexigare uniformer samt att min granne hade Carola konsert på min balkong :P Men äh skit i det vi har fest hos mig nästa helg också har hört något om att det kanske ska vara en stor fest på ankars då så då kör vi förkrök hos mig! =D

2008-12-08 @ 17:10:59
URL: http://sacka.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hatar när man verkligen är taggad på att vara social, så får man ont sådär :( För mig brukar det sluta med att jag ligger hemma och grinar när det är så :P haha

2008-12-09 @ 14:18:01
URL: http://mongoanna.blogg.se/
Postat av: Petra

Asså, jag håller med!! Jag fick verkligen ny respekt för britney, jag tycker även riktigt synd om henne. Kan inte vara lätt att leva ett sådant liv, lever mycket hellre lite fattig med ett vanligt jobb än leva superrikt men INGET privatliv.. fy vad jobbigt!

2008-12-16 @ 15:04:17
URL: http://pivii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0