"Great personality"

Självklart har jag inte gjort mycket av det jag sa att jag skulle göra ikväll. Istället har jag suttit och sett första säsongen av 21 Jump Street. Avsnittet "The Worst Night Of Your Life" handlar om skadegörelse på en katolsk skola, där det är någon av flickorna som går där som sätter igång bränder på diverse olika ställen. Det faller sig så att de fyra poliserna som jobbar på Jump Street måste gå på balen, och en av killarna måste gå tillsammans med tjejen som är huvudmisstänkt. Den tjejen är överviktig och Doug, killen som måste gå med henne, säger flera gånger något i stil med "...and I got stuck with the girl with the great personality".

Sånt skär lite i mig. Hur kommer det sig att alla tjejer som antingen är fula eller överviktiga benäms med "underbar personlighet"? Det har jag själv fått höra flera gånger, mina kompisar säger "men varför skulle någon kille inte vilja ha dig, du har en underbar personlighet?!" Det kanske inte är så konstigt att ingen kille vill ha mig, utan hellre mina kompisar, eftersom mina kompisar har både underbar personlighet, och underbart utseende. Killar ser inte på världen med samma ögon som tjejer. Killar ger inte den överviktiga tjejen en chans vid första ögonkastet på samma sätt som han skulle gett en smal tjej en chans. Det här handlar inte om att det är jobbigare att vara överviktig än att vara smal, för det kan vara precis lika jobbigt att alltid få höra att man är för smal som att få höra att man är för tjock. Jag vill personligen inte behöva veta att när någon av mina kompisar beskriver mig för en kille är det första hon säger att jag har en underbar personlighet, som att det skulle rättfärdiga att det inte finns något mer positivt att säga om mig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tycker du är snygg emelie, det gör jag faktiskt :)) Men jag förstår helt klart dina tankar!

2008-12-14 @ 12:29:46
URL: http://miniskea.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med skea, jag tycker att du är så otroligt vacker och snygg. Mamma brukar oxå säga det, att hon tycker du är så himla fin och en sån himla härlig människa. Men jag förstår hur du tänker

2008-12-14 @ 16:27:21
URL: http://mongoanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker att det bästa som finns är när någon beskriver en som den med den underbara personligheten. det är alltid det första jag s'ger om folk om någon ber mig beskriva mina kompisar utseende kommer i andra hand.. Jag säger alltid att mina kompisar är söta och v'rldens gulligaste men det kanske är för att i mina ögon så är dom det först och sen hur dom ser ut men det beror väl på hur man ser det

2008-12-14 @ 22:41:06
URL: http://sacka.blogg.se/
Postat av: Pepparkaksälskaren i Emelies seminariegrupp : P

Det är bara o inser, livet är mkt lättare utan en massa förhållande trassel och så får man äta i fred utan att ha ångest över att man stoppat i sig en massa onyttigt : D. Men visst vore det kul o slippa vara den eviga singeln ibland som inte kan få ett fungerande förhållande. Men är man mullig så är man, bara och vara stolt över sin kropp o försöka framhäva sina bästa sidor o njuta av livet ; )Annars vet du att du kan ta min singelkompis som är singel ! : ) men klart många killar ser på en på annat sätt och man kanske inte får ens chans o visa ens personlighet eller att man kan vara en ganska rolig filur...trisst.





Kram J

2008-12-14 @ 23:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0