Klädinköp

Så, jag var nyss på stan med Alma, och skulle skaffa mig en skjorta som jag kan ha på mig under västen när jag ska ut och jobba. Det var dock en sak som stör mig.

Min handledare hade tipsat oss om att det finns skjortor som är lämpliga på Lindex, så det var dit det bar. Väl där hittar jag skjortorna, och tar fram en som jag tror kommer passa mig. Jag går och provar den, den sitter väl okej, men den hade kunnat få vara lite större. För er som inte har varit på Lindex i piteå sedan de flyttade till den nya gallerian kan jag informera er om att man måste gå runt, in på generous-avdelningen för att kunna komma till provrummet. När jag kommer ut ur provrummet ser jag att det finns likadana skjortor där, fast i lite fler storlekar. Eftersom jag står och håller en 46 i min hand, tar jag ut en 46 av de som hängde där och jämnförde. Se på fan att de som jag hade testat var mindre, trots att båda två var "46".

Sånt där stör jag mig otroligt mycket på. Varför kan inte stl 46 ha samma mått oavsett var man är? Det minsta man kan kräva är i alla fall att de är lika stora inne på samma butik, men icke. Detta händer mig otroligt ofta, att jag har 46 på Lindex, men sen kan jag ha 42 på H&M. Varför kan inte alla ställen bara komma överrens om att alla storlekar alltid ska ha samma mått, så att man vet säkert vilken storlek som är lämplig? Det är ju som innan man var överrens om hur lång en meter egentligen är, eller hur mycket ett kilo egentligen väger. Kan man inte bara säga åt alla barn-i-tredje-världen-länder-som-vi-låtsas-att-de-inte-alls-jobbar-med-att-sy-våra-kläder (eller snarare deras chefer) att Xcm*Xcm*Xcm är stl X?

Kommentarer
Postat av: C

Det är likadant på t.ex. Jack & Jones. Vet man att man har en storlek är det lika bra att testa några stycken trots att de ligger i samma hög.



Jag var visst hemma, du ville bara inte kännas vid mig :(.

2008-12-11 @ 19:04:53
URL: http://hedgren.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Det är alltid störande att gå på stan och leta kläder som passar :O

2008-12-13 @ 18:21:07
URL: http://miniskea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0