Lördag

Vet inte om det hände så mycket igår som är värt att blogga om, så jag tror jag skippar det.

Idag var det croupier-träning igen (det var det igår också, btw). Bara jag och Niklas där, alltså bara två av fem. Vilket i och för sig var rätt bra, eftersom vi började med certifikaten idag. Certifikaten är olika moment inom dealerarbetet som man ska klara på tid. Det jag klarade idag går ut på att man ska ha fem stackar med minst 17 marker i varje stack. Sedan ska man, inom 1 minut och 10 sek, skära varje stack i 5-4-3-2-1 högar, slå ihop dem, och sätta fram dem till handledaren. Detta ska man göra med både höger och vänster hand. Efter många om och men klarade jag det med tiden 0.58 på höger hand utan fel, och 1.06 utan fel på vänster hand. :) En liten bit närmre jobbet nu i alla fall. :> Kurs igen imorgon, så då är det bara att fortsätta, tror jag.

På vägen hem idag händer en otroligt rolig sak!
Jag gick längs källbogatan, och så ser jag att en bil kommer bakom mig och blinkar med helljuset, och kommer långsamt upp bakom mig. När det är jämnsides med mig stannar den, jag kollar in i bilen, och där sitter Emma G! :D Haha, det var en så himla stor överraskning! Hon frågade om jag ville ha skjuts, och jag hoppade in i bilen. Det var hon, Axel och Emmas Lillebrorsa Linus som satt i bilen, och Emma var ute och körde hennes och Axels blåa Volvo 240 för första gången. Hon fick körkortet igår ("på första försöket" sa hon nöjt - Axel, hennes pojkvän, tog sitt på det tredje försöket) och skulle försöka vänja sig med att köra deras Volvo, istället för den i stort sett nya BMWn hon kört på körskolan.

Ikväll måste jag nog göra klart mina föreläsningsreflektioner, om jag ska kunna jobba med rapporten, och läsa resten av Svedberg till måndag respektive tisdag. Sen, efter det, är jag förhoppningsvis klar med allt som ska göras innan jul. Puh, det kommer kännas som en verklig lättnad.

Känner jag mig kommer jag väl uppdatera igen, lite senare ikväll, bara för att ha en ursäkt att komma ifrån skolarbetet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag lider med dig angående skolan sitter fortfarande med mina reflektioner nr' jag kom på att jag inte läst bloggar på hela helgen :P

2008-12-14 @ 22:36:35
URL: http://sacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0