Rubriktorka? Redan? Oh well...

Som vanligt när det gäller mig så hade jag en himla massa saker att blogga om tidigare idag, men nu när jag väl tar mig tid att blogga så kommer jag inte på vad sjutton det var jag skulle blogga om.

I alla fall... skola idag. Vi var sju på förmiddagen, och tre på eftermiddagen. Vi är 28 i vanliga fall. Tsk, tsk.

Oh, jag måste berätta om en sak som hände i onsdags!
Jag skulle till tandläkaren, och eftersom de nyligen har flyttat in i sjukhuset, istället för centrala stan där de var förr, så måste man parkera på sjukhusets besöksparkering, och där måste man köpa parkeringsbiljett. I alla fall, när jag kom fram till parkeringen ser jag hur en äldre herre står vid sin bil och kollar på mig när jag kör in. När jag väl parkerat ser jag honom komma och ställa sig strax brevid min bil, så jag öppnar dörren för att höra vad han kunde tänkas vilja mig. Då frågar han om jag skulle vara på sjulhuset länge, och jag svarar att jag skulle vara klar runt nio (klockan var typ tio över åtta då). Då säger mannen "men så bra, då kan du få den här, jag la i mer pengar än jag behövde!" och så lämnar han över en parkeringsbiljett som var giltig till en minut över nio! Självklart tackar jag så otroligt mycket, och han säger bara "det var ingen fara" och går därifrån med ett leende.

Sånna människor gör mig så himla glad! Helt osjälviskt gör de vad de kan för att hjälpa andra männsikor. Hade det varit jag så hade jag säkert bara kört iväg, även om jag, som han, hade strax under en timme kvar på min p-biljett. Jag var verkligen glad resten av dagen. En sån liten gest kan göra så mycket för en männsika.

Har ni varit med om något liknande? :)

Kommentarer
Postat av: Ewa

haha sådär är jag med om bloggandet, man har huur mkt som helst man tänkte berätta, men sen när man väl ska skriva kommer man inte ihåg nått,



jaa, jag skulle tanka min moped( på den tiden när jag inte hade körkort ;D) på pitehavsbad,

också kunde man inte betala med kort, för den var trasig, och då var det en man där som inte heller kunde tanka, och som bara " men jg har lite bensin om du vill ha" så fick jag en full tank, det är ändå nästan 5 liter bensin :O

Den människan gjorde min dag!

2008-12-06 @ 10:36:49
URL: http://track1.blogg.se/
Postat av: C

Jag har varit mannen, jag brukar ge biljetter om jag har får mkt tid kvar, typ en timme eller nå. Är det 10 min så brukar jag skita i det dock.

2008-12-06 @ 12:19:34
URL: http://hedgren.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag brukar lägga tillbaka biljetten i dendära "luckan" där dom kommer ut ifrån :) Det är bra om man har lite bråttom och inte orkar vänta, för dit måste man ju ändå gå för att köpa en biljett och då är det ju roligt om det redan ligger en där!

2008-12-09 @ 14:22:15
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0