Simultanförmågan testas

Mjo, det kan man väl säga just nu.

Jag sitter just nu i min soffa, som bara är halvstädad, skriver på föreläsningsreflektionerna och rapporten på lilla lappyn som jag har i knät, samtidigt som 21 Jump Street spelar på stora lappyn på mitt skrivbord. Kände att jag behövde en paus från det intellektuella skrivandet ett litet tag, så jag bestämde mig för att blogga lite istället. Känner mig bara lite lagom stressad just nu, men jag har några timmar på mig innan jag behöver vara i skolan, så jag borde fixa det.

Umm... what else?

Det var mer träning idag, både cheer och croupier. Gick bra på croupierträningen, klarade av tre övningar till utöver den jag gjorde igår. Två markerövningar, vinstutdelning och växling av pengar, och även blanding av kortleken (eller snarare kortlekarna, eftersom man har sammanlagt sex kortlekar i kortskon). Vinstutdelningen skulle ta max 40 sekunder, växlingen 25 sekunder och blandningen 50 sekunder har jag det för.

Cheerträningen gick det inte lika bra på, däremot. Inte för att det inte gick bra att träna, det var bara det att för ungefär sjuttonde gången i rad var vi bara fyra stycken som aktivt deltog i träningen (två skadade var där). Det värsta är att vi kan träna hur mycket vi vill på det vi ska göra, men vi gör det inte med samma personer när det väl kommer till de riktiga plaseringarna. De som inte kommer måste verkligen skärpa sig, annars kommer vi inte lyckas med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0