Skola, skola, skola

Just nu har vi rätt mycket för oss med skolarbete. Min seminariegrupp har för bara ett litet tag sedan gjort klart seminarieprotokoll tre som ska in idag. En mellanrapport, samt litteraturdokument ska vara inne senast 09.00 imorgon. Turligt nog är jag klar med det nu. Sedan ska föreläsningsreflektioner vara inne senast måndag nästa vecka, och på tisdag ska ett till seminarieprotokoll in. Efter det är det jullov. Sedan, direkt efter jullovet är det inlämning av rapporterna i vetandets grund, och opponering på dem. Samtidigt är det inlämning av sammanfattningen på studiejournalen (som ska vara på fyra sidor) och examination i gruppsykologi och gruppdynamik. När allt det är klart är det lugnt i kanske två dagar, sedan är det åter igen dags för nya kurser, då i marknadsföring och service och värdskap. Förhoppningsvis blir inte det lika crazy som det varit nu.

Jag måste få säga att jag verkligen avskyt referenser. Rapportskrivandet skulle gå så himla mycket snabbare om man inte var tvungen att hitta referenser till minsta lilla som man vill ha med. Turligt nog så behöver man inte ha referenser när man ska skriva analysen och diskussionen, och det är nog den som kommer ta längst tid i vårt arbete. Men som det ser ut just nu behöver vi ändå ungefär en halvmil till med fakta (som behöver referenser) innan vi är klara med teoridelen. :( Ibland hatar jag verkligen skolan. :/

Ikväll är det i alla fall croupier-träning igen. vi ska då få våra träningshäften och träningsmarker, så vi kan fortstätta träna på att skära marker, eftersom det är ett moment som verkligen måste gå snabbt. Jag har tränat lite med brorsans marker, men det är inte riktigt samma sak, eftersom riktiga marker väger lite mer än dom plastmarkerna, plus att de riktiga är helt släta, så de fastnar inte i varandra när man ska slå ut dem, vilket platsmarkerna gör, eftersom de har fåror i sig. Sedan ska det komma en nya tjej också, som inte kunde vara med i helgen, så vi blir totalt sex stycken som kommer utbilda oss (det lustiga är att de sa att de sökte efter 3-4 stycken på intervjun). Men vem vet, kanske är det någon som hoppar av. Jag har dock absolut inga planer på att hoppa av, jag vill verkligen göra detta!

Jag funderar på om jag kanske ska ta och gå till träningen ikväll, så kan jag lämna mellanrapporten och litteraturdokumentet i vår lärares låda samtidigt, har inte möjlighet att skriva ut på skolan nu, nämligen. Jag får nog göra så, för om jag inte gör så måste jag upp tidigt och lämna det imorgonbitti, och det ids jag verkligen inte. :P Man får inte vara dum när man kan kirra en sovmorgon. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0