Söndag

Idag har varit en upptagen dag.

Började med croupierkurs kl ett på statt, där vi fick lära oss skära marker, och lägga några givar själva. Medan en av oss var och la givar med Angelica, vår utbildare, satt vi andra och räknade kort och blandade våra kortlekar. Haha, jag inser nu hur tråkigt det låter, men det är faktiskt riktigt kul.

När det var klart gick jag vägen förbi 7/11 och köpte en macka innan jag begav mig hem till Maria för att jobba på rapporten som ska vara minst halvklar innan onsdag. Det funkade rätt så bra ändå, tycker jag, med tanke på att vi fortfarande inte har mycket till fakta från böckerna. Men det ska vi fixa ihop imorgon.

Halv sju gick jag från Maria till träningen (som lyckligtvis också var på djupviken). När jag kom fram höll juniorerna fortfarande på att träna, så jag satte mig och kollade på den samtidigt som jag blandade och räknade kort. Verran körde hårt med oss på träningen, vi fick göra programmet om och om igen, och börja om från början varje gång som hon hittade något som hon ville rätta till. Vi gick även igenom en dans som nu är inne i version tre sedan vi började lära oss den, för en och en halv vecka sedan. :P Den ändras titt som tätt, typiskt oss, alltså.

Nu är jag äntligen hemma, och har precis ätit middag och sett Ice Age 2. När jag satt och tittade på Ice Age 2 som kom jag på att om jag var liten och såg den skulle jag nog bli ganska rädd, eftersom monstrena som finns i isen faktiskt är rätt läskiga. Plus en del saker som ekorren gör är rätt läskiga, även om många tycker att det är roligt, eftersom det är "tecknat", men jag får lite obehagskänsla när han dras mellan två isblock, för jag kan bara tänka på hur ont det måste göra om något sånt händer i verkligheten. >.<

På tal om barnfilmer, jag och brorsan ska se Alice i Underlandet någon gång i veckan. Den är egentligen också väldigt makaber om man tänker på det, även efter att Disney gjort om den. Men böckerna om Alice är rätt hemska, det gäller faktiskt de flesta äldre barnböckerna och barnrimmen. Jag menar, hur hemsk är egentligen inte "Jack and Jill"?

Jack and Jill
went up the hill
to fetch a pail of water.
Jack fell down
and broke his crown
and Jill came tumbling after.

Även orginalversionerna av Hans och Greta och Askungen är hemska. Sånna historier berättades egentligen mest för att skrämma barn till att uppföra sig som de skulle, och inte springa iväg och ha en massa hyss för sig. Kanske var det bättre förr? ;P

TTYL

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har nog aldrig sett alice i underlandet :O bara små delar av den, så den måste jag se någon gång :)

vad rolgit att det går bra på din crupier kursen förresten! :)

2008-12-07 @ 23:19:04
URL: http://miniskea.blogg.se/
Postat av: Marie

Har aldrig hört talas om blöta, det låter lite läskigt, hehe. ;)



Lycka till med rapporten! Vi har iiiintee kommit långt :/

2008-12-08 @ 08:48:11
URL: http://gossibymarie.blogg.se/
Postat av: C

7/11? Finns inte, Shell menar du!

2008-12-08 @ 14:06:50
URL: http://hedgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0