Update

Tänkte bara lämna en snabb update innan jag lägger mig.

Croupier-träningen gick bra, vi fick lära oss om splittning, dubbling och vinstutdelning. Så har vi i läxa till imorgon att räkna och läsa vårt fina kurshäfte som vi fick idag. Vi fick inga marker idag heller, så jag vet inte riktigt när vi kommer få dem. Känns som nånting som vi borde få helst igår egentligen, så vi kan träna så mycket som möjligt. Ajja, dom kommer väl till Angelica med posten snart, förhoppningsvis.

Filmtips för folk som gillar skate!
Grind finns det en film som heter, som handlar om en kille som heter Eric Rivers, som kämpar för att bli en sponsrad skejtare. Han och hans tre kompisar Sweet Lou, Matt och Dustin drar ut på roadtrip för att försöka fånga uppmärksamheten av skejtaren Jimmy Wilson. Kvartetten hamnar i mycket trubbel när de bland annat försöker ta sig in på tävlingar och privata fester, allt för att försöka promota sig själva. Har man lite udda humor och älskar skate är detta definitivt en film att se! Eric Rivers spelas av Mike Vogel (Cloverfield, Rumor Has It..., Poseidon och Supercross), Matt spelas av Vince Vieluf (Rat Race, Epic Movie), Sweet Lou spelas av Joey Kern (Cabin Fever, All The Days Before Tomorrow) och Dustin spelas av Adam Brody (The O.C., Mr & Mrs Smith).
Jag gillar verkligen den här filmen. Humorn är en alldeles lagom blanding mellan sjuk och lite äcklig till att man garvar högt åt de fyra wiggersarna som dycker upp lite då och då för att ställa till trubbel för Eric och co. Många av replikerna är improviserade, och jag tror att det faktiskt är killarna själva som gör allt åkande (men jag är inte helt säker). Man kan inte annat än att älska Dustins paranoia och osäkerhet, Sweet Lous ständiga flörtande med allt som står på två ben och har bröst, Matts helt puckade sätt att bara leva livet och Erics vilja att verkligen lyckas. Vill man se lite cameos av diverse skejtare är detta också filmen att se. Bam Margera är med, Wee Man, Tony Hawk, Ryan Sheckler och Ehren McGhehey syns också, plus en hel massa andra.

Det är den jag har suttit och sett (plus Lejonkungen), medan jag tränat på att skära mina fejk-marker som jag har hemma. :)

(Supercross, en av filmerna som Mike Vogel är med i kan jag varmt rekommendera till de som gillar motorcross. Kanske kommer recension på den också sen. ;D )

Ps. Crille, det är inte mitt fel att du vägrar medge att Shell faktiskt blivit 7/11. :P Det står 7/11 överallt inne i livset, så då är det 7/11! :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Grind har jag sett, den är sjukt bra! Supercross tror jag däremot inte att jag sett, eller ens hört om? :O

2008-12-10 @ 12:18:29
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0