11/2

Obligatoriskt i denna blogg blir en grattishälsning till min bror som fyller hela 24 år idag! Lär hans blogg från internetmolnet här.

Jag har sett en rolig sak, eller snarare ett lustigt fenomen.

Jonas Brothers spelade tillsammans med Stevie Wonder på Grammy Awards i söndags. Jag filmade deras framträdande med min kamera (jag filmade tv:n alltså) och la sedan upp det på YouTube, så att lite folk jag känner som inte hade möjlighet att se själva galan kunde se i alla fall deras framträdande. Detta var alltså natten mot måndag. Sedan att jag la upp den har jag haft 6746 views och fått 36 kommentarer på videon. Det är nu videon som har mest kommentarer och näst flest views på min youtube-kanal. Den videon som har flest views där är inspelningen av Gabriellas sång som min gamla kör framförde, som jag la upp för två år sedan.

Det talar väl kanske lite om hur populära de är? Visst, det kanske är mest tweens från USA som lyssnar på dem, men deras framträdande på Grammy Awards visar hur mycket de har mognat, och att de faktiskt är så mycket mer än bara en annan Disney-producerad "cookie-cutter-popstar"-grupp. Bara en sån sak att de spelade med Stevie Wonder visar på att de är mer än så, för jag tvivlar på att Stevie Wonder kan tvingas till att spela med någon/några han inte gillar.

Nu ska jag återgå till att hänga med på lektionen.

Dagens låt:
Oren Lavie - Her Morning Elegance

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för grattishälsningen.



Allt har sitt pris, och Disney har pengar. Ergo, herr Wonder fick bra med flis för att spela med JF (Jonas fags ;D). Samtidigt snor han uppmärksamhet av dem för att introducera nya fans. Någonstans finns det säkert någon tweenybopper som tyckte han var bra så de lyssnar lite på hans musik och förklarar sig sedan som "mogen".

2009-02-11 @ 18:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0