Äventyret är över

Så var äventyret som heter Melodifestivalen över, för min del i alla fall. Artisterna och alla som är inblandade i den delen har ju fortfarande en hel del kvar att göra.

Det hela har väl ändå varit lite utav en besvikelse, samtidigt som det varit väldigt roligt. Det bästa med hela saken har ju varit att det har varit roliga och intressanta människor runt om mig hela tiden.

Torsdagen innebar tidig avfärd mot Skellefteå. När jag kom fram med bussen kom Johanna, Johanna och Ida och plockade upp mig, skjutsade mig till stan och drog sedan till Johanna I Parken, där kvällens fest skulle hållas, och de höll på med de sista förberedelserna.

I Festivalyrans tält på torget i Skellefteå mötte jag upp med Ida F, en av klasskompisarna, och Åsa Stocksén, hon som fått oss involverade i hela projektet. Jag var uppskriven som standby för skjutsning av folk som behövde åka fram och tillbaka, men jag blev satt på att gå ut på stan och sätta upp affischer med veckans program över vad som hände när. När jag och Ida F var klara med det gick vi till Johanna I Parken för att hjälpa Johanna, Johanna och Ida att sätta upp partytälten som skulle upp utanför lokalen. Eftersom det var svinigt kallt ute så blev det lite av en pina, men det var ju något som behövde göras.

När vi var klara med det drog jag och Ida F tillbaka till tältet, där jag joinade några andra av mina klasskompisar som dörrvärdar utanför tältet. Än en gång var det otroligt kallt. Jag tror inte jag varit så kall på de senaste fyra vintrarna som jag varit de senaste två dagarna. Men jag öppnade dörren för, och hälsade på, Jennifer Brown och Måns Zelmerlöv. Kändisspottingen var igång.

När vi var klara i tältet drog jag och Ida tillbaka till stugan för att byta om inför kvällens värdinne-jobb på välkomstfesten på Johanna I Parken. På JIP kan man verkligen säga att det var kändisspotting. Några av de jag såg, och även serverade varm choklad med punch i till var killarna i H.E.A.T, Jennifer Brown, Måns Zelmerlöv, Amy Diamond, Markoolio, LiLi och Sussi, Thomas G:son, Alexander Bard, Frida Örn och en hel del till som jag inte kommer ihåg just nu. Det var hur som helst svinigt kallt att stå utomhus och servera varm choklad till alla som kom, eftersom vi bara hade på oss runna vita tröjor/skjortor och gråa koft/ponchos. Jag tror inte jag var helt varm i kroppen mer den dagen.

Under kvällen var det ju även "normala" människor där, alltså icke-kändisar och journalister. Ville och Calle, två monterbyggare pratade munnarna av sig, och stötte hårt på flera av klassisarna. Det var rätt underhållande att titta på. :P Mot slutet av kvällen träffade vi Jacob, som var skitcool.  Det sista vi gjorde var att stå ute och vänta med Thomas G:son, Calle Kindbom (de som skrivit Lili och Sussies bidrag) och Johan från SvenskaSpel på att de skulle röka klart och åka iväg till hotellet. Medan vi stog där ute fick vi en liten privatkonsert av Johan och Calle, där de sjöng delar av Lili och Sussies bidrag, Show Me Heaven, för oss. Att det var undehållande är det absolut minsta man kan säga om det.

Fredagen bjöd på liknande saker. Jag befann mig i tältet, eller någonstans i närheten mest hela dagen, och gjorde än en gång inte något av det som jag skrivit upp mig för att göra mitt på dagen. Jag köpte även en ny tröja som ni kasnke får bilder på någon gång. Den är i alla fall supersnygg. ;)

Fram mot eftermiddagen var det dags för att dra till Folkparken för att vara värdinna där, då VIP festen skulle gå av stapeln strax innan genrepet. Det gick sådär, vi var tvungen att i sista stund fixa till det som restaurangpersonalen själva pyntat dit, för det såg rent ut sagt förjävligt ut. Designtjejerna hade dock verkligen gjort det de kunde med det hela.

När VIP festen var över, och vi fått äta resterna (återigen) var det dags för oss att gå till genrepet. Det var skitkul. :) Vi hade iofs inte de bästa platserna, men det var ju som tur var en liten arena, så man såg ändå rätt så bra, trots att vi satt längst bak, näst längst upp. Det var superroligt, med en hel del felsägningar från Petra Mede och andra lustigheter som hände.

När genrepet var över var det meningen att vi skulle gå tillbaka till VIP festen för att vara värdinnor på efterfesten, men när vi kom tillbaka var det knappt så att vi tog oss in, trots att vi sa att vi jobbade där. Efter en kort stunds tjat och lite bittra kommentarer fick vi ändå komma in. Jag gick dock hem igen nästan precis efter att vi kommit tillbaka, för Åsa sa att vi inte behövdes, och jag hade ont i huvudet. De andra (det var Marie, Elisabeth och Noah, har jag det för) stannade kvar för att ta sig ett glas öl innan de gick hem.

Tillbaka i stugan var det dock lite partaj, med mycket snack, och konan i duschen var också med. :> Konan var inte med och pratade, men var dock grund till många skratt. Det var i alla fall en riktigt skön kväll, som slutade med en sväng på stan, en stund inne på Old William (tror jag den hette) och mat från Subway (som jag har längtat!).

Lördagen var väl inte heller något att hurra särskilt mycket över. Jag hjälpte Ida, Johanna och Johanna med en del småsaker, och de lämnade av mig på stan för att fortsätta med den löjligt fullpackade bilen till Sjöbotten för att hämta bilen som en av Johannornas pappa hade köpt till dem. Jag satte mig och väntade på att morsfars skulle komma till Skeå för att hälsa på mormor som ligger inne på sjukan (och kommer nog inte komma därifrån levande) så att jag kunde åka med dem hem. Det tog väl typ en och en halv timme, men sedan kom de dit.

Jag och pappa åkte till Solbacken och gick på lite affärer, där jag bland annat hittade en likadan spargris som den jag fick av Skea, Becca och Verran på min födelsedag för ungefär två år sedan (har jag det för). Jag köpte även en ny väska, som var på halva priset. :D

Senare på kvällen var det jobb på Havsbadet som väntade, men det är en helt annan historia, som jag får ta i ett annat blogginlägg, för detta har redan blivit långt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0