Ny månad

Trots att det bara gått 45 minuter på den andra månaden av 2009 är mitt huvud redan fyllt till brädden med djupa (läs knäppa) funderingar, tankar och konstateringar. Jag vet inte om det är colan jag drack eller chipsen jag åt när jag såg Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous (Miss Secret Agent 2) som gjorde det, men min hjärna känns snäppet mer ADD nu än vad den gjorde tidigare idag.



Jag hann inte skriva mer än så innan jag än en gång fick en släng av mitt "here-there-and-everywhere"-beteende, och bestämde mig för att betala min telefonräkning och min kurslitteratur för den här läsperioden. Eftersom jag har Windows 7 ville inte allt funka, så jag blev tvungen att starta om lappyn två gånger innan det ville funka, och när jag väl gjort det glömde jag bort att jag faktiskt egentligen höll på att blogga. Jag är inte på topp idag, precis.

Eller så kanske det är det jag faktiskt är? Att jag gör så många saker samtidigt så jag hinner glömma en del av dem under tiden. Fast det är ju inte bra... Äsch, jag förvirrar bara mig själv.

Det känns lite lustigt, en sak. Att jag har ett jobb som jag gillar. Eller, gillar och gillar, jag ÄLSKAR att deala Black Jack. Så har jag nog inte kännt på länge, tror jag. Jag har ju jobbat på firman ett bra tag, men där har jag aldrig fått känslan "vad jag längtar att gå till jobbet imorgon!", utan mer "okej, det är jobb imorgon". Det är ju inte så välbetalt (även om jag faktiskt får mer från Cherry än vad jag får på firman) men det känns ändå värt det. Det är det första jobbet jag fixat på egen hand. Om jag inte hade gått skola, och blivit erbjuden en tjänst som croupier på heltid hade jag inte tvekat att tacka ja.

Även det är lite lustigt (not funny ha-ha, funny curious) att jag faktiskt trivs så bra som jag gör. Man skulle ju kunna tro att en person som jag, som inte dricker eller något i den stilen skulle otrivas som sjutton i en sådan miljö, men jag ÄLSKAR det. Jag älskar livet och energin som finns runt om en hela tiden, på ett fullpackat ställe. Däremot så har jag ju en ursäkt för att inte dricka, när jag jobbar, så jag behöver inte komma med förklaringar eller undanflykter för varför jag inte dricker hela tiden, så det kanske är en av anledningarn. Jag vet att det är många som stör sig lite på att jag inte dricker, men jag orkar faktiskt inte lägga ner tid på att bry mig om det. Jag är som jag är, jävligt underlig stundvis, men det är ändå jag. Take it or leave it.

Tjohopp, jag börjar ju bli bra på det här, att blogga om ingenting.
Jag kanske ska starta en ny trend, eller?

Kommentarer
Postat av: Bror

Att blogga om inget smider ju, enda som man kan bra, inget dvs.

2009-02-01 @ 22:07:07
URL: http://hedgren.blogg.se/
Postat av: Paulina

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 10:45:02
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0