Oj, oj

Nu har jag inte bloggat på några dagar igen. Jag har väl varken haft tid eller ork till att göra det, trots att det faktiskt hänt lite saker som jag kunnat blogga om. Mest har jag väl egentligen varit rätt nere på grund av en lite halv-löjlig sak som hände i fredags.




Jag tyckte att jag hade fått nog så långt hår, och det kändes mest som en oreda, så jag skulle klippa mig. Sagt och gjort, jag mamma ringde till hennes stammis-ställe för att boka tid till oss båda, eftersom de inte hade någon tid ledig på mitt stammis-ställe. Mamma gick till "hennes" frisör och jag fick gå till en av de andra.

För att göra en lång historia kort kan jag väl säga att jag inte blev nöjd.

Visst, det är en fin frisyr, men jag sa åt henne att jag inte ville att hon skulle klippa mig kort. Nu sitter jag likväl här med otroligt kort hår i nacken, och det finns inte en chans att jag kommer kunna ha en svans på DM. Och det är det som stör mig allra mest.

Det känns väl lite löjligt att vara så besviken och nere över att jag inte är nöjd med min frisyr, men när mitt hår i stort sett är det enda med mig själv som jag känner mig tillfreds med så kanske det inte är så konstigt att hamna i en sån funk när det helt plötsligt inte är något jag är nöjd med längre.

Det var fredagen i alla fall. Lördag var det fest hor Lollo och utgång som gällde. Det var trevligt, även om folk kan tycka att jag var tråkig för att jag mest bara hängde vid BJ bordet. Deal with it. Det var i stort sett ingen bra musik som spelades på dansgolvet, och jag kände i stort sett ingen där heller, så då söker jag mig till det jag känner, och i detta fallet var det BJbordet.

Söndag var det träningsdag för hela slanten som gällde, plus personalmöte med Cherry. Båda två var väl trevligt på det stora hela, även om det var en grej som gjorde den ena mindre trevlig än den andra.

Idag hag jag, Alma och Emma gått på sponsor-jakt. Det gick väl sådär, vi fick en definitiv och sedan ska vi höra av oss till två andra en gång till, på grund av pappersarbete som måste göras. Efter det var det träning, som sedan utmynnade i mer allmänt spån om hur vi ska få in mer pengar till föreningen.

Nu ska jag ta och läsa på till litteraturseminariet imorgon.

Dagens låt: The Used - The Bird and the Worm

Kommentarer
Postat av: Erika

svar: Det är det som är kruket, den flyttar på sig. på min dator kan den vara rätt i firefox men sen i explorer kan den vara helt åt helvete:P den e så lejd mot mig och flyttar sig :O

2009-02-10 @ 07:39:26
URL: http://erikavikstrom.blogg.se/
Postat av: skea

Ja, dessa pengaproblem :O

Läste också på mailen hur mycket det kosta per person till sm.. och det var inte lite pengar :O

2009-02-10 @ 09:34:01
URL: http://miniskea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0