Crazy

Det blev en lite galen kväll. Först var det bara en vanlig lördag, kallskuret till middag och sedan körslaget med familjen. Efter körslaget började vi se The League på trean, och så börjar min telefon ringa. :O

Det var min chef på jobbet, Angelica. Först blev jag skitskraj, eftersom jag todde att jag glömt att jag skulle jobba idag, men så var inte fallet. Hon hade lite panik, eftersom den dealer som egentligen skulle vara på Pentryt ikväll hade blivit sjuk i sista sekund, och kunde inte jobba. Så hon undrade om jag kunde jobba. Visst, sa jag. Det enda jag gjorde var ju att sitta och se en film som jag redan sett en gång förut (inte för att jag kommer ihåg mycket av den, men ändå), så då kunde jag väl lika gärna jobba och tjäna lite pengar istället.

Sagt och gjort, kommer till Pentan, gör redo för spel, sitter ensam i ungefär en timme innan det börjar komma lite folk, och ungefär en halvtimme till innan de första började spela.

Det var en relativt lyckad kväll ändå, trots några tabbar från mig. Bl.a. glömde jag slå in markerlagret som jag hade kvar i kassakåpet när jag skulle skriva ut kvittot, så det blev mycket tjorv med det. Och när jag skulle ta ut pengarna för att räkna dem så lossnade hela pengaboxen, så jag hoppas att Angelica kan fixa så att någon sätter fast den till på Fredag, för då ska jag jobba där igen. Men utöver det gick allt bra. Hade ungefär 50%. Säger ungefär eftersom det är lite svårt att veta när jag skrev in fel markerlager. :P En bra kväll ändå. :>

Dagens låt: Jonas Brothers - Free Fallin'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0