Downsides

Jahapp, nu har man beställt böcker för ungefär 1300, som jag kommer ha användning av i typ två månader, innan jag kommer lägga dem på en hylla för att förmodligen aldrig mer bläddra i dem. :/

Det är väl egentligen det som är den största nackdelen med att plugga på universitet. Visst, vi lär oss en hel del, men böckerna hade kunnat vara mycket billigare. Två av böckerna som vi ska änvända oss av i kursen Service och Värdskap är ungefär lika stor som Wahlströms ungdomsböcker med gröna eller röda ryggar. De små böckerna betalar man kanske 40-60 kr för. De små böckerna, för oss, kostar runt 200. Det är verkligen inte rättvist på nåt sätt.

Jag kan ju lätt säga att det är tur att vi får 1,5 gånger bidraget nu, eftersom jag annars skulle ha ungefär 1000 kr kvar att leva på. Nu kommer jag ha 2000 att leva på efter jag betalat mina böcker, och det kommer bli tight nog ändå. Jag känner mig väldigt tacksam för att jag har ett extrajobb nu, vet inte hur jag riktigt klarade mig innan... Det gjorde jag väl inte iofs, jag levde rätt mycket på de få timmar som jag jobbade på firman varje månad, så det behövs ju verkligen något för att dryga ut kassan med om man bara har studiebidrag.

Dagens låt: Jonas Brothers - Infatuation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0