Prioritering?

Jag hade egentligen tänkt köpa en ny skolväska den här månaden, men nu får det nog vänta till nästa månad. Jag KANSKE har råd med det ändå, vi får se om en och en halv vecka ungefär. För då borde jag få detta:



Iiiiihhihihihih, så länge som jag väntat!!! Finally finns Burning Up att köpa!

Ja, kalla mig nörd, omogen, eller vad ni vill, men när ett av mina favoritband släpper en bok så tänker jag köpa den. No matter what. Ooooh, vill ha den nu! Haha, jag kan knappt vänta. Den där andra boken hittade jag på sökningen också, och den ska tydligen också vara rätt bra, även om det inte är killarna själva som står bakom den.

Det var skola idag igen. Litteraturdiskussion på de tre första kapitlena ur "den röda boken" (Service Quality In Leisure And Tourism). Vi får absolut inte säga "den röda boken" eller "den blå boken" eller liknande, men he gör vi ändå. ;P Det gick i alla fall mycket snabbare än jag trodde det skulle gå, och när vi var klara med det satte jag och Mia oss ner för att börja klura på vad vi ville göra för grupparbete. Vi kom fram till att vi ska arbeta fram en modell för festival-branschen, men vi kom även fram till att vi måste läsa klart litteraturen innan vi kan börja skriva mer allvarligt på det, eftersom vi inte har mycket information om ämnet just nu. Men det ska nog ordna sig.

Jag har varit konstigt PMSig hela dagen. På skolan gick det bra, men så fort jag kom hem så började det bara krypa i kroppen på mig, jag blev trött och minsta lilla irriterade mig, trots att jag inte visste varför det irriterade mig. Jag höll på att få ett utbrott när jag hade värmt min lunch i en och en halv minut, tog ut den ur micron, och känner att den fortfarande var alldeles kall. Någon hade fått för sig att ändra på effekten, så den stod på "tina" istället för "750" som den brukar. I vanliga fall rycker jag bara på axlarna åt det, men nu höll jag på att slita håret från huvudet för att inte skrika rakt ut i ren frustration. Så har det fortsatt med i stort sett allt som jag gjort eller som har hänt under resten av dagen.

Det gick till den punkt att jag gick och la mig lite för att se om det skulle hjälpa. Vad tror ni händer? Efter att jag legat i sängen i nästan tio minuter, precis så jag hunnit bli sådär skönt varm i kroppen, och är sååååå nära att glida in i sömn, kommer mamma in och undrade vad jag gjorde. När jag svarade lite surt att jag försökte ta en powernap sa hon snällt att hon skulle lämna mig ifred tills maten var klar. Helt okej tyckte jag.

Tio minuter efter det, precis när jag höll på att somna igen, ringer Alma och frågar vad jag gjorde. Än en gång sa jag att jag höll på att ta en powernap. Jaha, okej, säger hon, och frågar sedan om jag skulle kunna ta juniorernas träning ikväll, eftersom Verran fått feber, och hennes kusin fyllde år och hon var tvungen att fara på kalaset. Nej, säger jag, det skulle jag inte orka. Jag haft ont i axeln i stort sett hela dagen, och jag var trött som ett as, så jag skulle bara vara grinig på träningen. Jag föreslog då att hon skulle ringa Heléne eller Erika, som varit juniortränare innan. Okej säger hon, och lägger på efter att vi sagt hejdå.

Tio minuter efter DET får jag ett sms av min chef på Cherry, Angelica, som undrar om någon av oss kan jobba på Valdino på fredag. Jag väcktes förståss ur min slummer än en gång, men jag iddes inte svara på smset.

En kvart efter det, när jag faktsikt lyckats somna helt, väcks jag igen av att mamma kommer in på rummet och frågar om hon ska uppdatera sin dator, eftersom det kommer upp en bubbla som säger att det finns nya uppdateringar till datorn hela tiden när hon sitter vid den. Visst tycker jag, gör det. Bara fem minuter efter det får jag ett förbannat reklamsms från Telia.

När jag sedan hunnit somna om igen hinner jag sova i kanske tio minuter innan jag åter igen väcks av mamma, som berättar att maten var klar, och att det bara var att komma och äta. Jag tror fan i mig att jag nästan bara är tröttare nu än jag var innan jag gick och la mig. Huvva.



Förresten så ska jag jobba på Valdino på fredag. Kom och spela med mig? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0