De senaste dagarna.

Nu har jag inte bloggat på tre dagar, så jag antar att det är dags att göra nåt åt den saken. :P

Det har iofs inte hänt särskilt mycket sedan i torsdags. Min axel gör fortfarande ont lite då och då, när jag glömmer att ta en värktablett (eller struntar i det, snarare).

Det var 88årskalas i fredags. Inteför att jag känner någon som fyller 88, men tre av klasskompisarna, plus Carro som läste en kurs med oss under första läsperioden fyllde år i veckan, så det var gemensamt partaj för alla fyra. :) Det var mycket trevligt, även om jag inte kunde vara med ända från middagen.

Igår var jag och mamma och hämtade pappa på flygplatsen. Han hade varit ungefär en och en halv vecka på Canarie Öarna, på konferansresa med Kabe. Som vanligt när någon av mina föräldrar varit utomlands hade han lite presenter med sig hem till familjen. Mamma fick parfym (J.Lo.s "Glow" som hon alltid använder) och jag fick en påse M&Ms choco (alltså utan nötter inuti). Jag tänker inte skriva vad Crille fick, eftersom han kommer läsa det, och därför veta vad han får innan han kommer hem från huvudstaden på onsdag. ;P

Jag jobbade på Kalles igår. Rent tekniskt sätt gick det väl bra, trots min onda axel. Jag fick helt enkelt göra så att jag delade i stort sett alla vinster med höger hand istället för halva med höger och halva med vänster, som jag vanligtvis brukar göra. Men rent vinstmässigt var det uruselt. Jag hade 14% vinst på 6455kr. Det var INTE kul. Jag tror inte jag drog black jack mer än två gånger under hela kvällen.

Däremot var det en kille där som var helt sinnesjukt tursam. Det började med att han fick två sjuor. "14, split" sa jag då. Han sa då att han ville ha en sju till, sen var han nöjd. Jag sa ju att jag inte kunde garantera något. Han ville i alla fall ha ett kort till, så det fick han. Tror ni inte att det var en sjua?! På hans nästa hand hade han 13. Då hävdade han att han ville ha en åtta. Än en gång kunde jag ju inte lova nåt, men han tog ett kort till, och vad var det? En åtta! Det var helt sjukt. Säkert fyra-fem givar gjorde han så, och drog sig ALDRIG tjock, trots att han hela tiden hade typ 12-17. Till slut drog han sig dock tjock några gånger, men han förlorade inte ens hälften av det han vunnit. Han växlade började spela för 120 om jag inte kommer ihåg fel, och han gick från bordet med 400 har jag det för.

Idag har jag inte gjort något särskilt, egentligen. Jag har sett Horton Hears A Who, och sen har jag ätit på Sunes med Alma. Efter det var det först juniorträning, och sedan seniorträning, som jag självklart inte kunde vara med på, på grund av min axel.

Jag vill även skicka ett grattis till Skea och de andra i 415! De tävlade i Berlin igår, och gjorde väldigt bra ifrån sig. De vann tvåbas-kategorin, kom tvåa i grupprutin och kom sexa i groupstunt (av 19 tävlande lag). :D Superbra jobbat! :D

Detta inlägg var väl inte intressantast i världen. Ska se om jag kan hitta något mer intressant att blogg om senare. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0